vi söker ny ungdomspastor

VI SÖKER PASTOR MED ANSVAR FÖR UNGDOMAR & UNGA VUXNA

Vi drömmer om en församling där alla generationer känner sig hemma. Där vi växer närmare Gud och varandra och vittnar om Jesu öppna famn i vår stad. Vi söker dig som Gud har kallat i det församlingsbygget!

Vi söker nu en pastor som, tillsammans med övriga pastorer, ska leda församlingen och jobba med församlingens och stadens ungdomar. I pastorsteamet ingår, förutom dig som vi nu söker, föreståndaren samt pastorn med ansvar för barn & familj.

Vi söker en medarbetare som älskar Gud, älskar människor och som brinner för att se människor komma till tro och ta nya steg i lärjungaskap. Grunden i din tjänst är bibeln och bönen. Du älskar att vara i Guds närhet och att ta med andra dit där de får upptäcka glädjen, kraften och livet i relationen med Jesus.

Vi söker en medarbetare som är en naturlig ledare och som uppmuntrar och coachar andra till att växa i sina gåvor. Det huvudsakliga ansvarsområdet är ungdomar där fredagssamlingen Frizon, med ca 30-40 ungdomar, utgör stommen. Du planerar och driver olika aktiviteter som till exempel läger som är viktiga tillfällen där ungdomar får möta Gud och ha roligt tillsammans. Du leder Frizons ledningsteam. Du finns på stadens skolor för att knyta kontakter med ungdomar och stötta de kristna ungdomarna där. Konfirmation, dopsamtal och att vara en medvandrare i unga människors vägval i livet, är en stor del av uppdraget. Du är även en del av predikoteamet för söndagsgudstjänsterna.

Erfarenheter:
Att du är kallad av Herren är första och största prioritet. Vi tror att du som söker har goda ledaregenskaper med erfarenhet av att leda ungdomsgrupper. Vi tror att långsiktighet är en framgångsfaktor och därför söker vi dig som vill jobba här över lite längre tid. Utbildning inom teologi och/eller ledarskap är meriterande.

Om Brunnsparkskyrkan
Brunnsparkskyrkan i Tranås är en församling med ca. 460 medlemmar. Församlingen bildades 1999 efter sammanslagning av dåvarande Filadelfiaförsamlingen och Pingstkyrkan. Brunnsparkskyrkan är en samarbetsförsamling som är ansluten till både Pingst och EFK. Vår kyrka finns mitt i Tranås, i en relativt ny kyrka som invigdes 2010. Brunnsparkskyrkan har ett synligt läge mitt i stan och är en känd kyrka för lokalbefolkningen. Bland annat används kyrkans lokaler för allt från skolavslutningar till kommunsammanträden.

Tjänsten:
Vi söker en person med anställning på 100%.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Vi tillämpar löpande urval så ansök så snart du kan.
Ansökan skickas in via mejl till maria.eriksson@brunnsparkskyrkan.se.

Frågor om tjänsten:
Maria Eriksson, pastor och föreståndare, 073-462 88 06,
maria.eriksson@brunnsparkskyrkan.se
Markus Hyltbring, styrelsens och församlingens ordförande, 070-655 30 93,
markus.hyltbring@brunnsparkskyrkan.se

Nyfiken på mer om oss?
Tack! Ditt meddelande har skickats
Oops! Något gick fel när du fyllde i formuläret