vi söker ny BARN- OCH FAMILJEpastor

VI SÖKER BARN- OCH FAMILJEPASTOR

Brinner du för att barn ska lära känna Jesus? Vill du stötta familjer att leva Jesuscentrerat?

Brunnsparkskyrkan är en församling med 460 medlemmar som är ansluten till Pingst och EFK. Vi finns i Tranås, i den vackra Sommenbygden. På söndagarna och i veckorna samlas vi i olika grupper, både i hemmen och i vår kyrka mitt i stan. Vi drömmer om en församling där alla generationer känner sig hemma, där vi växer närmare Gud och varandra och vittnar om Jesu öppna famn för människorna i vår stad. Vi söker dig som Gud har kallat att vara med i det församlingsbygget!

Arbetsuppgifter

Som barn- och familjepastor ansvarar du för att barnen och familjerna har en naturlig plats mitt i församlingen, att de får stöd för sin vardag och uppmuntran att leva ett Jesuscentrerat liv. Tjänsten handlar främst om att leda och utveckla barn- och familjeverksamheten och att ge stöd till de ideella ledarna, men du är också med i pastorsteamet och bidrar i det övriga församlingsarbetet.

Församlingens barn- och familjeverksamhet består idag av Bibelklubben och Tweens (barnens gudstjänst på söndagarna), småbarnsmusik och #Glass, en samling för mellanstadiebarn. Dessutom har vi barnläger sommar och vinter samt regelbundna familjeläger och familjedagar.

För framtiden drömmer vi om att fler barn och familjer i Tranås ska få lära känna Jesus.

Vem söker vi?

Vi söker dig som älskar Jesus och längtar efter att barnen ska få lära känna Honom. Du ser till församlingen som helhet men har ett särskilt driv att bygga verksamheten för barnen och familjerna. Du är engagerad, har förmåga att inspirera, tycker om att odla relationer och har lätt att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du har livserfarenhet som gör att du kan vara ett stöd till familjer i olika livssituationer.

Din erfarenhet och bakgrund kan variera men vi ser helst att du har utbildning i teologi och/eller en relevant arbetslivserfarenhet.

Ytterligare information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75% med start vårterminen 2024.

Rekryteringsprocessen pågår löpande så tveka inte att skicka in din ansökan idag! Ansökan med CV och personligt brev skickas till: maria.eriksson@brunnsparkskyrkan.se

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Maria Eriksson, Pastor och föreståndare

Steve Nyström, Barn- och familjerådet